( هرگونه کپی برداری از این مطلب بدون ذکر نام DANAGEM حرام و ممنوع است  )

عقیق زرد

  • عقیق زرد سنگی است که شجاعت، اعتماد به نفس و شادی را در زندگی شما تقویت می کند.
  •  اعتقاد بر این است که وضوح ذهنی را بهبود می بخشد.
  •  شکوفایی و موفقیت را جذب می کند و در عین حال خلاقیت و خوش بینی را نیز تشویق می کند.
  • عقیق زرد انرژی یین و یانگ را در بدن هماهنگ می کند. این امر جذب رشد معنوی پایدار را تسهیل می کند.
  • آرامش، ثبات درونی و بلوغ را تقویت می کند.
  • خواص گرم و محافظ آن باعث افزایش اعتماد به نفس و امنیت می شود.
  • عقیق زرد به شما در اختلالات گوارشی از جمله آلرژی های غذایی و متابولیسم بدن کمک کند.
  •  همچنین گفته می شود که به مشکلات پوستی مانند اگزما کمک می کند.
  • عقیق زرد، کریستال احیا کننده گفته می شود که شجاعت، اعتماد به نفس، شادی و سعادت را در زندگی ما تقویت می کند. همچنین اعتقاد بر این است که سلامت و تندرستی را به ارمغان می آورد.
  • عقیق زرد محافظ، شفابخش و تثبیت کننده است.
  • گفته می شود عقیق را اگر هنگام خواب آن را زیر بالش خود قرار دهید، بی خوابی را درمان می کند، همچنین باعث کاهش استرس و افزایش انرژی می شود.
  •  عقیق می تواند به کنترل و تثبیت احساسات کمک کند، بنابراین برای افرادی که در بخش عاطفی احساس بی ثباتی می کنند مفید است.
  • عقیق زردمی تواند به تقویت ارتباط شما با طبیعت کمک کند و گفته می شود که به کاهش حساسیت به آلاینده های محیطی یا تغییرات آب و هوا کمک می کند.
  • به بهبود عزت نفس و توانایی ما در کنار آمدن با دیگران کمک می کند، صرف نظر از اینکه آنها چقدر با ما متفاوت هستند.
  • به عنوان یک سنگ ، به ما کمک می کند تا در هنگام احساس گیر افتادن یا رکود، ایده های جدیدی را بدست آوریم.
  • به تمرکز ذهن، کمک به تمرکز و افزایش توانایی ذهنی کمک می کند.
  • این سنگ برای مقابله با جادوی سیاه و برقراری ارتباط با ارواح و جهان های دیگر استفاده شده است.
  • عقیق احتمالا همه کاره ترین، چندمنظوره ترین و قدرتمندترین سنگ شفای روی کره زمین است
  • سیستم ایمنی را تحریک می کند و بدن را به تعادل می رساند.
  • انرژی را به کامل ترین حالت ممکن می برد و به قبل از شروع بیماری برمی گردد.
  • اندام ها را پاکسازی و تقویت می کند و به عنوان یک پاک کننده عمیق روح عمل می کند و بعد فیزیکی را با ذهن مرتبط می کند.
  • به نوبه خود خلاقیت و الهام شما را تقویت می کند.
  • سنگی است که برای مطالعه و حفظ اطلاعات استفاده می شود به تمرکز و حفظ مطالب آموخته شده کمک می کند.
  • انرژی و افکار را افزایش می دهد و روح، ذهن و جسم را تصفیه می کند.
  • این سنگ همچنین یک سنگ محافظ قدرتمند است که انرژی پاک را وارد فرد می کند.
  •  عقیق یک سنگ قیمتی فوق العاده برای متعادل کردن ذهن، بدن و روح است
  • یک سنگ تسکین دهنده و آرام بخش است که خشم درونی، اضطراب را التیام می بخشد و به تقویت روابط کمک می کند.
  • عقیق به عنوان یک حرز حفاظتی در هنگام مسافرت مفید است و به ویژه در برابر حوادث رانندگی موثر است.

ویژگیهای کلی عقیق زرد

عقیق که چالسدونی  نیز هست در اشکال مختلفی وجود دارد. هیچ سنگی مانند عقیق بطور طبیعی رنگ آمیزی خلاقانه و نوار دار ندارد، بطوریکه چالسدونی کوآرتز با لایه های متحدالمرکز با انواعی از رنگها و بافتها شکل می گیرد. هر سنگ عقیق منفرد، با پر کردن یک حفره در سنگ میزبان شکل می گیرد. در نتیجه عقیق همیشه به شکل برآمدگی گرد با دسته ای از دوایر متحدالمرکز مانند حلقه های یک تنه درخت، یافت می شود. گاهی این دسته ها شبیه چشم و گاهی با دالبری های فانتزی یا حتی منظره هایی شبیه درختان پر شاخه هستند.
در دوران باستان، عقیق بعنوان حرز جایگاه والایی داشته است. حتی گفته می شود تشنگی را فرو نشانده و از بروز تب جلوگیری می کند. افسانه هایی هست که می گوید جادوگران پارسی از آن برای تغییر جهت طوفان استفاده می کرده اند.
مجموعه مشهور سه هزار کاسه عقیق که توسط میترادیتس، پادشاه پونتوس جمع آوری شده، نشان دهنده علاقه و اشتیاقی است که در گذشته به عقیق ابراز می داشته اند. کاسه های عقیق در دوران امپراطوری بیزانس نیز همچنان مشهورند. جمع آوری کاسه های عقیق در دوران رنسانس در میان خانواده های سلطنتی اروپایی رواج داشته و موزه های زیادی در اروپا مانند لوور، نمونه های بی نظیری از آن را به نمایش گذاشته اند.
مشخصات علمی
درجه سختی عقیق 7 است و ساختار کریستالی سه گوش دارد.
عقیق ها به شکل توده ای گره گره در سنگهایی مثل سنگهای آتشفشانی واقع شده اند که هنگام شکافته شدن، در انواع حیرت انگیزی از رنگها و نقشها در دسته های مشخص، پدیدار می شوند که آن را از دیگر انواع چالسدونی یا از انواع کریستالهای میکروسکوپی و فشرده کوآرت ، متمایز می کند.
استخراج عقیق در دشت ناهه ریور در آلمان که از سال 1497 به ثبت رسیده است و به مرکز برش “ایدار آبرستین ” آلمان رونق بخشیده است. در ابتدا این رودخانه برای چرخش چرخ آسیابها استفاده می شده است. وقتی ذخیره عقیق ناهه در قرن نوزدهم به اتمام رسید، برش دهندگان “ایدار”، شروع به توسعه معدن عقیق برزیل کردند که استخراج و کشف معادن غنی آمیتیست، سیترین ، تورمالین ، توپاز  و دیگر انواع سنگهای زینتی را رونق بخشید.
هر چند شهر کوچک “ایدار ابرستین” هنوز هم به خاطر بهترین تراشهای عقیق شهرت دارد، اما امروزه، حجم وسیعی از دیگر سنگهای جواهر از سراسر دنیا وارد می کند.
ویژگیهای خاص
گفته می شود عقیق در تقویت قوه درک و فعالسازی قوه تحلیل و ایجاد تعادل بین حالتهای فیزیکی، عاطفی، ذهنی و روحی نقش دارد. خشم را کاهش و حسن نیت را ارتقاء می بخشد.
عقیق در درک حقیقت و پذیرفتن شرایط کمک کرده و شفاده عاطفی قدرتمندی است. حافظه و تمرکز را تقویت کرده و استقامت بدنی و صداقت را افزایش می دهد.
مانع بی خوابی شده و خوابهای خوش را تضمین می کند. شجاعت شخص را تقویت و از او در برابر خطرات محافظت می کند. تأثیری آرام بخش دارد و درک و شهود و تمرکز را تقویت کرده و به توسعه و افزایش استعداد تحلیلی فرد کمک می کند.
ویژگیهای شفادهی
عقیقها از قدیمی ترین سنگهای خوش شانسی و شفادهی بوده اند. بطور کلی عقیق دارنده آن را قادر می سازد تا دوست واقعی را از دوست نما تشخیص دهد. عقیق در تغییر جهت طوفان و رعد و برق، محافظت کودکان از خطر بخصوص در سقوط از ارتفاع و نیز رونق در زندگی، نقش دارد.
عقیق به درمان اختلالات پانکراس و بهبود گردش خون کمک می کند. سنگ متعادل کننده و پاک کننده است که شکاف بین مغز و قلب را پر می کند.
ویژگیهای جادوگری
نیروها: قدرت، شجاعت، طول عمر، باغبانی، عشق، شفایابی و حفاظت
انواع بیشمار عقیق که به گونه ای مبهم توسط رنگ و طرح از هم قابل تشخیصند در انواع مختلف جادوگری استفاده می شوند. با این که انواع مختلف عقیق ممکن است به خاطر خصوصیات بالا استفاده شوند، هر کدام انرژیهای سنتی دارند.
عقیق بلو لیس : (انرژی: پذیرنده ، عنصر: آب) برای آرامش و شادی استفاده می شود. آنرا در کف دستتان نگه دارید تا تمامی جسمتان را آرام کند.
عقیق زرد   : (انرژی: پذیرنده، عنصر: خورشید) به آرام کردن خلق و خو کمک می کند.
عقیق زرد خردلی : (انرژی: پذیرنده، عنصر: خورشید) در برقراری ارتباط با بخش خلاق ذهن و ایجاد ذهنی مبتکر مفید است.
عقیق  با تکه های خرد شده اغلب قهوه ای و قرمز که با کوآرتز به هم چسبیده اند: برای خوش بینی، آسایش خاطر و برای جلوگیری از رفتار منفی استفاده می شود.
عقیق  با برآمدگی هایی با قطرات آب محبوس شده در آن:  برای برقراری تعادل احساس استفاده می شود.
ارتباط با چاکراها:
این سنگ موقعیتهای سخت ارتباطی را در زمانهای دشوار تسهیل کرده و توانایی صحبت در جمع و گفتگویی نرم را تقویت می کند. سنگی الهام بخش است که به همسویی داخلی کمک می کند و برای انجام شعبده استفاده می شده است. همانطور که در مورد همه انواع عقیق صدق می کند، این سنگ نیز سنگی حفاظتی است. به درمان آرتریت، سردرد، مسایل گوارشی، رشد و استخوانها کمک می کند.
سنگ متعادل کننده و حفاظت کننده است و برای مالکش شادی به ارمغان می آورد و دردهای عاطفی را جذب می کند. با متعادل کردن حالتهای فیزیکی، ذهنی و روحی به تصمیم گیری کمک می کند. هرچند به طور کلی سنگی حفاظت کننده است، بخصوص ویژگیهای حفاظتی عاطفی قدرتمندی دارد. برای دفع “چشم شیطان” مفید است. از نظر فیزیکی برای افزایش بنیه و انرژی شخص عالی است و برای اختلالات پوستی نظیر آکنه، اگزما و غیره و نیز سیستم غدد درون ریز و قلب، مفید است.
سنگ شجاعت، حفاظت و قدرت است، ترس را می کاهد، مانع سخن چینی می شود و حتی مانع هر گونه تهدیدی از پشت سر برای دارنده است. به پیشرفتهای روحی کمک می کند و انرژی شامل انرژیهای مدیتیشن، مراسمی و شفادهی را افزایش و ارتقاء می دهد. همچنین انرژیهای مردانه (فعال) و زنانه (پذیرا) را متعادل می کند. از نظر عاطفی، سختی مسوولیتهای عاطفی مشکلات را می کاهد. اغلب در اوراد برای افزایش مهارتهای ارتباطی صحبت کردن و نوشتن به کار می رود. باعث تقویت تصویر سازی می شود. از نظر فیزیکی تمامی انرژیهای شفادهی را تقویت کرده و به درمان سیستم گردش خون، لنفاوی و روده ها کمک می کند.

منبع : DANAGEM