( هرگونه کپی برداری از این مطلب بدون ذکر نام DANAGEM حرام و ممنوع است  )

ابسیدیان

ویژگیهای کلی ابسیدیان

آبسیدیان، شیشه طبیعی است و از مواد مذاب آتشفشانی ساخته شده که ساختار درست شکل نگرفته کریستالهای آن گواه سریع سرد شدن مواد مذاب است. این سنگ اغلب سیاه است اما به رنگهای خاکستری، قهوه ای و بندرت به رنگ قرمز، آبی و سبز نیز دیده میشود که بصورت یکدست یا خالدار یا نواری است. رنگهای مختلف آن به دلیل وجود تیتانیوم، آهن یا منگنز در ترکیب آن است.

آبسیدیان سنگ بسیار قدرتمندی است و به ما یادآوری می کند که تولد و مرگ در کنار همند و وجود یکی مستلزم وجود دیگری است. این سنگ با ارواحی که از ما محافظت می کنند در ارتباط است و محافظی در همه سطوح است.

مشخصات علمی

درجه سختی ابسیدیان، 5 است و ساختار کریستالی بی شکل دارد.

ابسیدیان در مناطقی که فعالیت آتشفشانی وجود داشته یا دارد، مانند هاوایی، ژاپن، جاوه، ایسلند، مجارستان، مکزیک، اکوادور و گوآتمالا و نیز برآمدگیهای تیره رنگ به نام “آپاچی تیرز” آریزونا و نیومکزیکو، یافت می شود.

ابسیدیان در نتیجه تماس مواد مذاب آتشفشانی با آب حاصل آمده به این صورت که مواد مذاب به دریاچه یا اقیانوس سرازیر شده و به سرعت سرد می شود. این فرایند سنگی با ظاهری شیشه ای به وجود می آورد. وجود آهن و منیزیم در ترکیب این سنگ، دلیل رنگ سبز تیره تا سیاه آن است.

ویژگیهای خاص

به طور کلی آبسیدیان به تسکین درد، کاهش تنش و فشار روحی و آزاد کردن انرژی کمک می کند. همچنین باعث تسریع بهبود زخم می شود. این سنگ باعث جذب انرژی منفی و تبدیل آن به انرژی مثبت می شود، باعث ایجاد احساس آرامش و امنیت می شود. به طور ویژه:

ابسیدیان سیاه، قهوه ای یا طلایی محافظی عالی است و بطور کلی انرژیهای منفی را از بین می برد. برای حفاظت از حملات روان بینی مفید است. همچنین عادات بد را از بین برده و خیالبافی و آرزوهای دور و دراز را کاهش می دهد.

ابسیدیان مایل به قرمز، حس جذابیت جنسی و اعتماد بنفس می دهد. همچنین باعث تصمیم گیریهای در جهت مثبت شده و به التیام لثه ها و دیگر بافتهای بدن کمک می کند.

ابسیدیان رنگین کمانی، انرژی را متعادل و تثبیت می کند و از آنجا که ذهن را متعادل می کند، سنگ خوبی برای از بین رفتن ترس بخصوص در روبرویی با موارد سوء استفاده از شخص است.

آبسیدیان لکه برفی به فکر بازتر و منطقی تر کمک می کند. همراه داشتن این سنگ باعث جلوگیری از سوء استفاده دیگران از فرد شده و آنچه که برای پیشرفت زندگی شخص باید تغییر کند را آشکار می کند.

ویژگیهای شفادهی

ابسیدیان باعث تسکین دردهای معده و روده می شود. سنگ بسیار قدرتمندی است اما برای همه افراد مفید نمی باشد. همچنین بصیرت فرد را افزایش می دهد.

اگر قادر به رویارویی با هر دو جنبه مثبت و منفی واقعیت نیستید، استفاده از آبسیدیان سیاه توصیه نمی شود. از آنجا که این سنگ نیروهای معنوی را فعال کرده و به راحتی با چاکرای اول ارتباط برقرار می کند، به فرد کمک می کند تا با چالشهای زندگی فعلی و درسهای زندگی گذشته که بایستی فرا گرفته می شده اند، روبرو شود. در فرایند یادگیری درسهای زندگی گذشته، چشم سوم فعال می شود، پس باید این سنگ را با احتیاط استفاده کرد. برای مقاصد شفادهی عاطفی بهتر است آبسیدیان را به همراه کوآرتز شفاف استفاده کنید.

ویژگیهای جادوگری

انرژی: تصویری

عنصر: آتش

قدرت: حفاظت، دفع انرژی منفی و مازاد، غیب گویی، آرامش

ابسیدیان باعث تمرکز و حفاظت می شود و با وارد کردن انرژی معنوی در مرتبه فیزیکی باعث ارتباط ذهنی و عاطفی می شود. این سنگ با جذب و از بین بردن انرژیهای منفی، انسدادهای ناخودآگاه را پاکسازی کرده و سپس استرس را آزاد می کند.

گوی آبسیدیان که استفاده از آن در مکزیک بسیار رواج دارد، ابزاری فوق العاده برای پیش گویی است اما بسیار قدرتمند است و باید با احتیاط استفاده شود. اگر با کریستال کوارتز نتیجه نگرفتید از آبسیدیان استفاده کنید. اما اگر در حین پیشگویی، انرژی و شدت آن باعث ناراحتی فرد شد، در دست دیگرتان کریستال کوآرتز بگیرید تا قدرت آن را متعادل کند.

اکثر اوقات سیاهی این سنگ باعث دستیابی آسانتر به ناخودآگاه می شود.

ارتباط با چاکرا

ابسیدیان در کار با چاکرای اول یا ریشه ای بسیار مفید است اما اغلب چاکرای ششم یا چشم سوم نیز هنگام استفاده از آن فعال می شود و باید با احتیاط استفاده شود. این سنگ به شما در رویارویی با چالشها و یادگیری درسهای ضروری زندگی گذشته کمک کرده و به این ترتیب باعث پیشرفت زندگی شما می شود.

منبع : DANAGEM