( هرگونه کپی برداری از این مطلب بدون ذکر نام DANAGEM حرام و ممنوع است  )

سنگ مون استون یا حجرالقمر یا سنگ ماه

  • نمادی از رشد و قدرت درونی  است
  • تثبیت احساسات
  • فراهم کردن آرامش
  • افزایش شهود
  • نماد موفقیت و خوشبختی در  عشق و رونق کسب و کار
  • در سیستم گوارش سموم را حذف  می کند
  • ترمیم پوست ، مو ، چشم ها، و  ارگان های داخلی مانند کبد و پانکراس
  • باعث تحریک غده صنوبری و  توازن چرخه هورمونی می شود
  • سنگی عالی برای سندرم قبل از  قاعدگی، لقاح، حاملگی، زایمان و شیردهی
  • منعکس  کننده انرژی آرام کمک به تقویت شهود و ادراک  روان
  • مشهور به سنگ آرزوها
  • تنظیم هورمون های زنان
  • افزایش حساسیت بصری
  • برطرف کردن سرخوردگی و ایجاد  هماهنگی با محیط و انعطاف پذیری شخص
  • التیام سیستم لنفاوی ، تعادل  معده ، لوزالمعده ، و غده هیپوفیز
  • تورم و مایع اضافی بدن را  کاهش می دهد
  • به عنوان یک درمان برای بی  خوابی استفاده می شود
  • جذب  ثروت و پرورش نبوغ

ویژگیهای کلی مون استون

نامهای دیگر این سنگ اُپال آبی ، چشم ماهی و چشم گرگ است. مردم باستان این سنگ را با ماه در ارتباط می دانستند. از این سنگ هنگام بدر ماه برای جذب عشق و هنگام هلال ماه برای پیش بینی آینده استفاده می کردند.

مون استون در هند یک سنگ مقدس است که آنرا “کاندرا کانتا”می نامند و تنها روی پارچه زرد رنگ قرار داده می شود. هندوان می گویند نور ماه کامل به این سنگ قدرتهای جادویی می دهد و معتقدند این سنگ شانس می آورد و فرد را قادر به پیش بینی آینده می کند.

دیدن مون استون در خواب به معنی سفر و سلامتی است و نیز نماد پیشرفت روحی و روانی است.

مشخصات علمی

درجه سختی مون استون 6 با ساختار کریستالی تک شیب است.

مون استون، گونه کدر اورتوکلاز است که فلدسپاتی قلیایی با درخشش سفید یا آبی که به آن”شب تاب” نیز اطلاق می شود و مانند نامش بیشتر شبیه درخشش ماه است.  این درخشش به دلیل انعکاس نور از لایه های ساختار داخلی آن که لایه های نازک آلبایت هستند و رنگ آبی جذابی دارند، ناشی می شود، در حالیکه لایه های ضخیمتر فلدسپات و به رنگ سفید هستند. این ترکیب بسیار حیرت انگیز و بسیار شبیه ماه است.

مون استونی که متعلق به سریلانکاست، آبی کمرنگی روی سطح براقش سوسو می زند. گونه شگفت انگیز آن متعلق به هند است که بازی نور و سایه ابرمانندی روی پس زمینه قهوه ای بژ یا قهوه ای ساده، سبز و نارنجی به نمایش می گذارد. ترکیب این رنگها با درخششی ملایم در مون استون باعث شده در جواهر سازی استفاده شود.

این سنگ جواهر حدود یکصد سال پیش با ظهور هنر جدید دکوراسیون، بسیار محبوب بوده است. استاد مشهور فرانسوی گلداسمیت رنه لالیکه و معاصرانش از آن در تزیین جواهر آلات زیادی استفاده کرده اند که امروزه تنها در موزه ها یافت می شود.

ویژگیهای خاص

مون استون تأثیری آرام بخش دارد و دریافت شهود و درک روانی را تقویت کرده و تعادل و هماهنگی با همه چیز را به ارمغان می آورد. همچنین قدرت برآورده کردن آرزوها را دارد و وجود همه زنان را تکریم می کند. به رژیم درمانی، باغبانی، و تمرکز کمک می کند. این سنگ، استرس، نگرانی و اختلالات هورمونهای زنان را تسکین داده، انعطاف پذیری بیشتر ایجاد کرده و به فرد کمک می کند با جریان زندگی همراه شود. همچنین حساسیت شهودی از طریق احساسات را تقویت کرده و کمتر تحت تأثیر احساسات شخصی قرار می گیرد.

این سنگ به همه ما کمک می کند تا با جنبه دریافت کننده نیروی زنانه مان، احساس راحتی بیشتری کنیم و این حقیقت را بپذیریم که همه چیز در حال تغییر دایمی است. این سنگ به باغبانان و کشاورزان، رقصندگان و مردان جوان توصیه می شود.

مون استون رنگی

مون استون هلویی یا زردآلویی، سنگ آرامش دهنده و انرژی زنانه است و تخیل شما را تقویت کرده و ارزش و معنویت وجود را یادآوری می کند. همچنین شهوت و اغراض نفسانی را برمی انگیزاند. رنگ آن یادآور حس افسون کنندگی بدر کامل و هلال ماه در افق است.

مون استون رنگین کمانی

مون استون رنگین کمانی که با انرژی الهه و خرد زنانه هنگام هلال و بدر ماه مرتعش می شود، اثری آرامش بخش دارد و شهود و درک روانی را تقویت کرده و توازن و هماهنگی با همه چیز را ممکن می کند. اثر رنگین کمانی، حس پاکی و تعالی به شخص می دهد.

مون استون خاکستری نقره ای

مون استون خاکستری نقره ای، قدرت شهودی را برمی انگیزاند و تردیدها را از بین برده و به شما این توانایی را می دهد تا با جزر و مد طبیعی زندگی هماهنگ شوید.

ویژگیهای شفادهی

مون استون با بازکردن سیستم لنفاوی به مسایل مربوط به زنان و تولد فرزند کمک می کند. این سنگ می تواند معده، پانکراس و غده هیپوفیز را درمان و متعادل کند و تورم و انباشتگی مایع میان بافتی را کاهش دهد.

اگر مون استون را هنگام خواب زیر بالش خود قرار دهید، خوابی آرام خواهید داشت و به همراه آمیتیست برای درمان بیخوابی استفاده می شود.

وقتی مروارید موجود نباشد، مون استون جایگزین آن می شود.

ویژگیهای جادوگری

انرژی: پذیرنده

عنصر: آب

الهگان: دایانا، سلین، آیزیس، همه الهگان قمری

سنگ هماهنگ: کریستال کوارتز

فلز هماهنگ: نقره

قدرتها: عشق، پیشگویی، خواب، باغبانی، حفاظت، جوانی، رژیم درمانی، توانایی های روان بینی

مون استون سنگی پذیرنده و جاذب عشق است و به آرامی از شما محافظت می کند.

هر فرد بایستی مون استون را با دقت ارزیابی کند تا ببیند برای وی در هنگام هلال ماه بهتر جواب می دهد یا درهنگام بدر ماه. این سنگ در هنگام بدر کامل درخشش روشنی دارد و هنگام هلال ماه نو، درخشش تیره تر می شود.

مون استون به فرد استعداد پیشگویی داده و به ارتباط فرد با جنبه زنانه سرشتش، کمک می کند. وقتی این سنگ همراه گارنت استفاده شود، نیروی فوق العاه ای خواهد داشت و حقیقت پشت پرده و دشمنان مخفی یا نقاب زده را آشکار می کند.

این سنگ روان بینی را تقویت کرده و داشتن آن در کنار ابزار پیشگویی مفید است. مون استون برای پویندگان حقیقی معنویت و خرد والاتر و نیز هر کسی که آمادگی چنین تجربه ای را داشته باشد، دروازه ناخودآگاه را می گشاید و برقراری ارتباط با ارواح راهنما را تسهیل می کند. در عین حال آماده دریافت اطلاعات سری باشید که ارواح در مواقع عادی بیان نمی کنند.

اگر فرد حساسی هستید، هنگام بدر یا هلال ماه از تماس با مون استون دوری کنید، چون ممکن است مورد هجوم روان بینی و موجودات قلمروهای دیگر قرار گیرید که بسیار تهدید کننده است.

ارتباط با چاکرا

مون استون بیشتر روی چاکرای دوم یا خاجی مؤثر است اما برای تعادل عاطفی، چاکرای دوم را به چاکرای ششم یا چشم سوم ارتباط می دهد.

همچنین این سنگ چاکرای چهارم یا قلب را تنظیم می کند و به ما کمک میکند تا آنچه می خواهیم و آنچه نیاز داریم را درک کنیم؛ چرا که این دو موضوع، دو مقوله جدا هستند و مون استون به جذب آنچه در زندگی نیاز داریم کمک می کند.

مون استون در دستیابی به تعادل بین قلب و مغز کمک کرده و احساسات را کنترل می کند تا صحیح عمل کنید.

منبع : DANAGEM