( هرگونه کپی برداری از این مطلب بدون ذکر نام DANAGEM حرام و ممنوع است  )

یشم سبز ( جید سبز )

  • یشم نمادی از آرامش و خلوص  است
  • جذب موفقیت و رفاه و خوشبختی
  • ثبات شخصیت و افزایش  خودکفایی
  • آزاد نمودن ذهن از افکار  منفی
  • تصفیه ارگان های بدن
  • برای درمان مشکلات کلیه و  غدد آدرنال
  • کمک باروری و زایمان
  • تعادل مایعات بدن
  • سنگ آرمانی برای ارتباط با  ارواح و دنیای متافیزیک
  • محافظ و سپر در مراسم روحانی  و مذهبی
  • برای طول عمر کاربرد فراوانی  دارد
  • محافظ بسیار قوی و به ویژه  برای کودکان در برابر بیماری
  • برای کمک به درک بهتر از جنس  مخالف
  • بسیار عالی برای رونق کسب و  کار و برکت زندگی
  • در حالات التهابی بدن، یک  اثر آرام بخش دارد و به دستگاه عصبی آرامش  می‌دهد
  • یشم یک ترمیم کننده قوی است  و باعث بازسازی سلولهای عضلات، استخوانها و  سایر بافتها می‌شود.
  • بر روی دستگاه عصبی سمپاتیک  موثر است
  • این سنگ بر روی دستگاه عصبی  انسان به عنوان یک سنگ آرام بخش اثر می‌کند و  در بهبود اختلالات خواب، خستگی و تحریک پذیری  موثر است
  •  از نظر جنسی، مقوی و  نیروبخش است
  • استفاده از این سنگ در بهبود  بیماریهای قلبی، فشار خون بالا، زخمها، خستگی  و سردرد موثر است

ویژگیهای کلی یشم

جید یا آنطور که چینی ها می خوانندش “یو” ، در حقیقت نام دو سنگ متفاوت با ویژگیهای بسیار مشابه است. اولی جید سبز و دومی “نفریت” است که بی تردید هر دو جید هستند. در سال 1863 بود که بعنوان دو سنگ جداگانه شناخته شدند؛ نفریت سنگی رایج تر است، اما هر دو سنگهایی سخت و دارای ساختار کریستالی خوب هستند که برای حکاکی مناسبند.

جید ، کریستالهای پیروکسین دانه ای به هم پیوسته ای است که به رنگهای سبز، یاسی، سفید، صورتی، قهوه ای، قرمز، آبی، سیاه، نارنجی و زرد دیده می شود. گرانقیمت ترین گونه آن، جید سلطنتی است که به خاطر ترکیب کروم، سبز زمردین است. وقتی این سنگ صیقل داده می شود، فرورفتگی هایی در سطحش دیده میشود.

نفریت دارای کریستالهای لیفی متراکم است؛ چنین ساختاری به آن سختی محکمتر از فولاد می دهد. رنگ آن ممکن است از سبز تیره که آهن بالایی دارد، تا کرم رنگ که منیزیم بالایی دارد، متفاوت باشد. رنگ آن ممکن است یکدست، نواری یا چرک باشد.

در رسوم چینی ها، جید نماد پنج خصلت انسانی؛ خرد، عطوفت، عدالت، فروتنی و شجاعت است. غالباً نمادهای این پنج ویژگی با جید ساخته می شود.

مشخصات علمی

درجه سختی جید 6.5 تا 7 است و ساختار کریستالی تک شیب دارد.

جید سبز اغلب در سنگهای دگرگون شده و سنگریزه های آبرفتی یافت می شود. بزرگترین ذخایر جید سبز در میانمار است که حدود 200 سال، بازار جید سلطنتی مات کشور چین را تأمین می کند.

نفریت نیز بیش از دو هزار سال است که در چین تراش داده می شود که مواد خام ابتدا از ترکستان و کمی بعد از میانمار وارد چین می شود.

ویژگیهای خاص

جید تاریخچه ای طولانی دارد و قرنهاست که بخشی از فلسفه آسیایی هاست. چون این سنگ به فرد کمک می کند تا به قلمروهای غیر فیزیکی دست یابد، “سنگ رؤیا” نامیده می شود. سنگی محافظ است و برای دفع انرژیهای منفی استفاده می شود.

این سنگ به شما برای رسیدن به اهداف و آرزوهایتان کمک می کند و با القای تدبیر به ذهن، باعث می شود تا خود قبلی تان را که در قید و بند محدودیتها گرفتار بود، ببینید و ایده هایتان را به واقعیت تبدیل کنید.

جید سنگ شانس است و بین جنبه های ذهنی، فیزیکی، عاطفی و روحانی زندگی شما، آرامش و تعادل ایجاد می کند؛ در اینصورت اهداف دست یافتنی تر می شوند.

گفته می شود جید، شجاعت، عطوفت، عدالت، بخشندگی، فروتنی، ثروت و عمر را افزایش می دهد و منجر به غنای بیشتر زندگی می شود.

ویژگیهای شفادهی

جید سنگ قلب است که قلب و نیز کلیه ها، سیستم عصبی، سیستم ایمنی و اندامهای مسوول تصفیه خون را تقویت می کند.

همه انواع و رنگهای جید محافظ بسیار خوبی هستند و بویژه کودکان را در برابر بیماریها حفظ می کنند. همچنین ارتعاشات آرامش بخش بسیار قدرتمندی دارد که از بسیاری جهات سودمند است:

سبز: آرامش و هماهنگی ایجاد می کند، افسردگی و ارواح شیطانی را دفع می کند و باعث می شود فرد خوابهایی شاد با تعبیر روشن ببیند.

سیاه: وقتی فرد مورد حمله قرار می گیرد و بقای او در ابهام است، این سنگ به او قدرت جنگیدن می دهد.

آبی: تأثیرات کارمایی و مسایل عاطفی همراه آن را کاهش می دهد و نیز به آرامش و تمرکز کمک می کند.

قهوه ای یا خاکستری: انرژیهای اضافی را آرام و دفع می کند و تأثیر بسیاری از وقایع کارمایی را کاهش می دهد. همچنین این رنگها به سازگاری با محیط جدید و دفع انرژیهای منفی خانه کمک می کنند.

بنفش کمرنگ: نیرویی تازه به افکار و خلاقیت فرد می بخشد، درک او را از خوابهایش افزایش می دهد و فرد شکست خورده درعشق را احیا می کند.

نارنجی یا صورتی: هر دو در ایجاد خوش بینی مؤثرند.

قرمز: خشم را سرکوب می کند و تنش را می کاهد.

سفید: بی نهایت آرامش دهنده است و به دفع انرژی های اضافی و منفی و تصمیم گیری کمک می کند.

زرد: قدرت درک بهتر از جنس مخالف را به شخص می دهد.

ویژگیهای جادوگری

انرژی: پذیرنده

عنصر: آب

قدرت: عشق، شفادهی، طول عمر، خرد، محافظت، حاصلخیزی، رونق، پول

جید سنگ باستانی جذب عشق است که به شکل پروانه حکاکی می شود و در چین برای جذب عشق به گردن می اندازند. همچنین سنگی فوق العاده برای تجار و موسیقی دانهاست.

اگر می خواهید خوابی با تعبیر روشن ببینید، تکه ای جید سبز زیر بالش خود قرار دهید. اگر می خواهید درک بیشتری از معنی خوابی که دیده اید داشته باشید، تکه ای جید بنفش کمرنگ را نیز کنار جید سبز قرار دهید. برای جذب ارواح راهنما در خواب، جید طلایی زیر بالش، می تواند به شما کمک کند.

اگر به دنبال توانایی رویارویی با مشکلات زندگی هستید، دستبند جید که رنگهای مختلف آنرا دارد خریداری کنید.

ارتباط با چاکرا

جید سنگ قلب است و به همین دلیل به چاکرای چهارم یا قلب مربوط است و روی همه مسایلی مربوط به چاکرای چهارم و مسایل عشقی، تأثیر مثبت می گذارد.

منبع : DANAGEM