( هرگونه کپی برداری از این مطلب بدون ذکر نام DANAGEM حرام و ممنوع است  )

مروارید

  •  باعث شادي در انسان مي‌شود و غم و اندوه را  از بدن خارج مي‌كند
  •  باعث تقويت معده و روده‌ها
  •  درمان زخم معده
  • چشم را جلا مي‌دهد
  •  در افرادي كه كمبود كلسيم دارند موثر است
  •  درمان بيماري هاي گواتر و غده هاي چربي
  • کمک به درمان سرماخوردگي و خارشهای دروني پوست
  •  تغییرات ناگهانی خلق و خوی و اضطراب و نگرانی  را از بین می برد
  •  نماد خوش شانسی و جذب نیروهای مثبت و طول عمر
  •  کمک به کنترل نیروی جنسی در زنان
  •  کاهش چشم گیر سردرد های مزمن
  •  کمک به درمان بیماریهای ناخن
  •  تنظیم غدد درون ریز و کاهش التهابات دستگاه  تناسلی هر دو جنس
  • بر طبق  باورها  اگر  با خود گردنبندي از سنگ مروارید داشته  باشيد ، شما را هميشه در برابر نگون بختي  همايت مي كند
  •  درمان ضعف جنسی

ویژگیهای کلی مروارید

از منظر تاریخ، مروارید سمبل خلوص، معصومیت و ایمان بوده  است. همچنین به تکامل شخصیت کمک کرده و با گشودن ذهن، مجرای بازی برای خرد و راهنمایی معنوی فراهم می کند. زمانی تصور می شد مرواریدها اشک خدایانند.

گردنبند مرواریدی که ملکه ایرانی دربار هخامنش چهار هزار سال پیش بر گردن می انداخته، امروز نیز همچنان ستودنی است. جواهرات مروارید ملکه شیبا به افسانه ها پیوسته است. می گویند کلئوپاترا از مهمانان مهمش با جامهای شرابی که در آنها مروارید بوده، پذیرایی می کرده است. در انجیل (کتاب ایوب، 23:18) آمده است: “ارزش خرد والاتر از مروارید است” و به لوسیفر گفته می شود دندانهایش به دلیل کندو کاو در جستجوی مروارید، شکسته است. مروارید متعلق به قلمرو جانوران دریایی است اما اغلب تصور می شود “سنگ” با ارزشی است.

مشخصات علمی

درجه سختی مروارید 3 است و ساختار کریستالی لوزی شکل دارد.

مروارید درون نرم تنان صدف دار مانند صدف خوراکی و دوکپه ای و در اثر دفاع طبیعی این موجود نسبت به محرک خارجی مانند سنگریزه، ساخته می شود. صدف لایه هایی از آراگونیت که به صدف شناخته شده، در اطراف ماده محرک ترشح می کند و به تدریج لایه روی لایه ساخته شده و مروارید شکل می گیرد. این لایه های روی هم، رویه ای رنگین کمانی دارند. مروارید پرورشی با قرار دادن محرک در صدف ساخته می شود.

مروارید مدتها پیش یک دارایی مالی به حساب می آمد، چرا که تنها برای یافتن یک مروارید، هزاران صدف باید جستجو می شد. کمیابی آنها به این دلیل بود که شکل گرفتنشان تصادفی بود.

امروزه بیشتر مروارید پرورشی در ژاپن تولید می شود. در آبهای گرم جنوب اقیانوس آرام، صدفهای بزرگتری تولید می شوند که مرواریدهای پرورشی دریای جنوب و “تاهیتان بلک” را پرورش می دهند که از نظر اندازه بزرگتر است. مرواریدهای آب شیرین اغلب در چین و در صدفهای رودخانه ای پرورش می یابند.

کیفیت مروارید از روی اورینت، بازتاب پذیری و درخشش سطح آن تعیین می شود. مرواریدهای خوب، ترک یا لک ندارند. عوامل تأثیرگذار دیگر بر ارزش مروارید، شکل، اندازه و رنگ منظم آن هستند.

مروارید پرورشی را میتوان با روشی ساده از مروارید طبیعی تشخیص داد. مروارید را بین دندان بگذارید و به آرامی آن را بفشارید، مرواریدهای طبیعی به علت بافت طبیعی نرم، سختی کمی دارند و شبیه کاغذ سنباده اند. مرواریدهای پرورشی به دلیل قالب گیری و رنگ آمیزی مهره، به سختی شیشه اند.

مروارید حاوی دو درصد آب است و نباید در جای خیلی گرم نگهداری شود، چون ممکن است آب از دست بدهند و ترکهای مویینی بردارند.

ویژگیهای خاص

این سنگ فرمانروای ماه و آب، خلوص، صداقت و وفاداری را تقویت می کند و آرامش و تمرکز به همراه می آورد. همچنین فرد را با جزر و مد زندگی هماهنگ می کند و ایمان، سخاوت و امانت را افزایش می دهد. به دلیل عناصر آب و ماه آن، بخصوص در متولدین برجهای با نشانه آب، باعث تعادل احساسات می شود.

مروارید به شدت جذب طبیعت می شود و به همین دلیل باید با دقت استفاده شود. اگر هنگام استفاده از آن، حس منفی به شما دست داد، این انرژی منفی تا استفاده مجدد آن در سنگ باقی می ماند.

از آنجا که لایه به لایه مروارید برای مقابله با یک محرک تشکیل شده، بسیار پرورش دهنده است و اگر درست استفاده شود، استرس و بیماریهای ناشی از آن مانند فشار خون، سردرد و خستگی را کاهش می دهد.

اگر به همراه الماس استفاده شود، قدرتش افزایش می یابد و زمرد در کنار مروارید، باعث از بین بردن انرژی منفی آن می شود. به طور مکرر مروارید را تمیز کنید تا شارژ شود.

ویژگیهای شفادهی

نوشیدن مکرر آبی که مروارید به مدت یک شب در آن غوطه ور باشد، ترشح هورمون در بدن را متعادل می کند. گردنبند مروارید که در تماس مستقیم با پوست استفاده شود، سردردهای مزمن و میگرن را تسکین داده یا به طورکامل درمان می کند. همچنین حساسیتها را کاهش می دهد و به درمان دل درد، سرماخوردگی، برنشیت و عفونت ریه کمک می کند.

ویژگیهای جادوگری

انرژی: پذیرنده

عنصر: آب، آکاشا

الهگان: آیزیس، آفرودیت، ونوس، لاکشمی، دیانا، نپتون، پوسایدون و همه الهگان دریایی؛ چرا که مروارید الهه مدار است و با خدایگان آسمان نیز در ارتباط است.

سنگ مرتبط: روبی

فلز مرتبط: نقره

قدرت: عشق، پول، محافظت، شانس

مروارید درست مانند کهربا، کهربای سیاه، فسیل، صدف مروارید و دیگر موادی که در جادوگری استفاده می شوند، از بقایای موجودات زنده به دست آمده است. عده ای معتقدند از آنجا که برای بیرون آوردن مروارید، صدف باید از بین برود، همه کسانی که قاچاق مروارید می کنند و نیز کسانی که از آنها استفاده می کنند، دین بزرگی به گردن دارند. در مورد استفاده یا عدم استفاده از مروارید انتخاب با شماست.

مروارید ارتباط نزدیکی با ماه دارد به حدی که عده ای آن را تنها هنگام شب و مهتاب استفاده می کنند.

ارتباط با چاکرا

مروارید همه چاکراها را متعادل و درمان کرده و در رسیدن به خرد و حقیقت والا کمک می کند. مروارید، انرژی منفی را از شخصی که از آن استفاده می کند جذب کرده و کمک می کند تا حقیقت وجودی خود را ببیند.

از مروارید به خصوص برای چاکرای سوم یا شبکه خورشیدی به منظور درمان گوارش، معده، سیستم ایمنی و جلوگیری از استرس عاطفی استفاده کنید.

منبع : DANAGEM