( هرگونه کپی برداری از این مطلب بدون ذکر نام DANAGEM حرام و ممنوع است  )

عقیق سبز

  • بسیاری از درمانگران می گویند که عقیق سبز نیز یک کریستال عالی برای شانس است. عقیق سبز اقبال خوبی را جذب می کند و به شما کمک می کند تا سرنوشت خود را آشکار کنید!
  • مانند سایر سنگ های سبز رنگ، این سنگ همراه عالی برای خوش شانسی است و به شما امکان می دهد تا در هر کاری که انجام می دهید، برد به ارمغان بیاورید.
  • از گنجاندن عقیق سبز در زندگی خود می توانید چیزهای زیادی به دست آورید. با وجود در دسترس بودن گسترده آن، تعداد کمی واقعاً درک می کنند که چقدر می تواند قدرتمند باشد! خواص درمانی این سنگ می تواند تغییرات مثبت را تشویق کند و بر ذهن، بدن و روح شما تأثیر بگذارد.
  •  عقیق سبز یکی از بهترین سنگ هایی است که هر زمان که دچار شکست عاطفی می شوید در کنار خود داشته باشید.
  • این کریستال یک محرک قوی است. به ویژه در رسیدگی به مسائل مربوط به ترس و عزت نفس موثر است.
  • شکست‌های گذشته و آسیب‌های عاطفی را محو می کند.
  • یک سنگ عقیق سبز  می تواند تمام خوبی های ناشی از شکست های شما را برجسته کند و به شما این امکان را می دهد که فردی قوی تر و قوی تر شوید و عزت نفس شما را بهبود می بخشد و به شما قدرت می دهد تا رویاهای خود را دنبال کنید.
  • مهم نیست که چقدر می ترسید، عقیق سبز به شما این قدرت را می دهد که ترس را با چشمانی کاملا جدید ببینید.
  • مزایای عاطفی عقیق سبز می تواند زندگی شما را از طرق مختلف تحت تاثیر قرار دهد. چه در سر کار با سختی‌هایی دست و پنجه نرم کنید و چه برای حفظ زندگی عشقی خود تلاش می‌کنید، این سنگ می‌تواند به شما کمک کند.
  • در بسیاری از محافل شفابخش از عقیق سبز با عشق به عنوان “سنگ هدیه” یاد می شود.
  • نمی توان انکار کرد که عقیق سبز در رسیدگی به سلامت عاطفی شما بسیار قوی عمل میکند.
  • افرادی که از عقیق سبز استفاده می‌کنند معمولاً حس شهود بهتری دارند.
  • خواص این سنگ ارتباط قوی با روح شما دارد و به شما این امکان را می دهد که فراتر از محدودیت های قلمرو فیزیکی کاوش کنید.
  • باور بر این است که شکاف بین شما و فرشتگان نگهبان شما را پر می کند.
  • این سنگ می تواند به شما قدرت دریافت پیام از فضای اختری را بدهد!
  • در طول تاریخ، عقیق سبز اغلب برای درمان دارویی استفاده می شد. حتی امروزه، برخی بر این باورند که سنگ می تواند بر سلامت جسمانی شما تأثیر بگذارد. به گفته برخی از درمانگران، عقیق سبز انرژی ارتعاشی قوی تولید می کند که می تواند بدن شما را دوباره تقویت کند.
  • چه با کمبود خواب و چه با کسلی وحشتناک در میانه روز مواجه باشید، سنگ می تواند به شما کمک کند تا قدرت لازم برای غلبه بر آن را ایجاد کنید.
  • به شما کمک می‌کند در طول روز فعال بمانید و نشاطی را که مدت‌ها پیش از دست داده‌اید، باز گردانید.
  • اگر با مشکلات سیستم ایمنی دست و پنجه نرم می کنید، عقیق سبز نیز به شما کمک می کند. بسیاری از درمانگران می گویند که این کریستال سبز پاسخ طبیعی بدن شما به بیماری را تقویت می کند و سیستم ایمنی بدن شما دقیق‌تر می‌شود .
  • توانایی شما را در هضم غذا و جلوگیری از ناراحتی های گوارشی افزایش می دهد.
  • عقیق سبز به عنوان محافظی اختصاصی برای کودکان، نوزادان و غیره تصور می شود.
  • برخی از پزشکان معتقدند که عقیق سبز باروری را بهبود می بخشد وگفته می شود که نقش مهمی در کمک به باردار شدن زوج ها دارد.
  • برخی نیز معتقدند که می تواند حاملگی ایمن و بدون مشکل را تقویت کند.

ویژگی های کلی عقیق سبز

عقیق که چالسدونی  نیز هست در اشکال مختلفی وجود دارد. هیچ سنگی مانند عقیق بطور طبیعی رنگ آمیزی خلاقانه و نوار دار ندارد، بطوریکه چالسدونی کوآرتز با لایه های متحدالمرکز با انواعی از رنگها و بافتها شکل می گیرد. هر سنگ عقیق منفرد، با پر کردن یک حفره در سنگ میزبان شکل می گیرد. در نتیجه عقیق همیشه به شکل برآمدگی گرد با دسته ای از دوایر متحدالمرکز مانند حلقه های یک تنه درخت، یافت می شود. گاهی این دسته ها شبیه چشم و گاهی با دالبری های فانتزی یا حتی منظره هایی شبیه درختان پر شاخه هستند.
در دوران باستان، عقیق بعنوان حرز جایگاه والایی داشته است. حتی گفته می شود تشنگی را فرو نشانده و از بروز تب جلوگیری می کند. افسانه هایی هست که می گوید جادوگران پارسی از آن برای تغییر جهت طوفان استفاده می کرده اند.
مجموعه مشهور سه هزار کاسه عقیق که توسط میترادیتس، پادشاه پونتوس جمع آوری شده، نشان دهنده علاقه و اشتیاقی است که در گذشته به عقیق ابراز می داشته اند. کاسه های عقیق در دوران امپراطوری بیزانس نیز همچنان مشهورند. جمع آوری کاسه های عقیق در دوران رنسانس در میان خانواده های سلطنتی اروپایی رواج داشته و موزه های زیادی در اروپا مانند لوور، نمونه های بی نظیری از آن را به نمایش گذاشته اند.
مشخصات علمی
درجه سختی عقیق 7 است و ساختار کریستالی سه گوش دارد.
عقیق ها به شکل توده ای گره گره در سنگهایی مثل سنگهای آتشفشانی واقع شده اند که هنگام شکافته شدن، در انواع حیرت انگیزی از رنگها و نقشها در دسته های مشخص، پدیدار می شوند که آن را از دیگر انواع چالسدونی یا از انواع کریستالهای میکروسکوپی و فشرده کوآرت ، متمایز می کند.
استخراج عقیق در دشت ناهه ریور در آلمان که از سال 1497 به ثبت رسیده است و به مرکز برش “ایدار آبرستین ” آلمان رونق بخشیده است. در ابتدا این رودخانه برای چرخش چرخ آسیابها استفاده می شده است. وقتی ذخیره عقیق ناهه در قرن نوزدهم به اتمام رسید، برش دهندگان “ایدار”، شروع به توسعه معدن عقیق برزیل کردند که استخراج و کشف معادن غنی آمیتیست، سیترین ، تورمالین ، توپاز  و دیگر انواع سنگهای زینتی را رونق بخشید.
هر چند شهر کوچک “ایدار ابرستین” هنوز هم به خاطر بهترین تراشهای عقیق شهرت دارد، اما امروزه، حجم وسیعی از دیگر سنگهای جواهر از سراسر دنیا وارد می کند.
ویژگیهای خاص
گفته می شود عقیق در تقویت قوه درک و فعالسازی قوه تحلیل و ایجاد تعادل بین حالتهای فیزیکی، عاطفی، ذهنی و روحی نقش دارد. خشم را کاهش و حسن نیت را ارتقاء می بخشد.
عقیق در درک حقیقت و پذیرفتن شرایط کمک کرده و شفاده عاطفی قدرتمندی است. حافظه و تمرکز را تقویت کرده و استقامت بدنی و صداقت را افزایش می دهد.
مانع بی خوابی شده و خوابهای خوش را تضمین می کند. شجاعت شخص را تقویت و از او در برابر خطرات محافظت می کند. تأثیری آرام بخش دارد و درک و شهود و تمرکز را تقویت کرده و به توسعه و افزایش استعداد تحلیلی فرد کمک می کند.

ویژگیهای شفادهی

عقیقها از قدیمی ترین سنگهای خوش شانسی و شفادهی بوده اند. بطور کلی عقیق دارنده آن را قادر می سازد تا دوست واقعی را از دوست نما تشخیص دهد. عقیق در تغییر جهت طوفان و رعد و برق، محافظت کودکان از خطر بخصوص در سقوط از ارتفاع و نیز رونق در زندگی، نقش دارد.
عقیق به درمان اختلالات پانکراس و بهبود گردش خون کمک می کند. سنگ متعادل کننده و پاک کننده است که شکاف بین مغز و قلب را پر می کند.
ویژگیهای جادوگری
نیروها: قدرت، شجاعت، طول عمر، باغبانی، عشق، شفایابی و حفاظت
انواع بیشمار عقیق که به گونه ای مبهم توسط رنگ و طرح از هم قابل تشخیصند در انواع مختلف جادوگری استفاده می شوند. با این که انواع مختلف عقیق ممکن است به خاطر خصوصیات بالا استفاده شوند، هر کدام انرژیهای سنتی دارند.
عقیق سبز : (انرژی: پذیرنده، عنصر: خاک) به طور کلی این عقیق برای بهبود سلامت چشم استفاده می شود.
برای تسکین خشکی گردن، برای انرژی دادن به اجسام تهی شده و برای اهداف شفایابی استفاده می شود. همچنین در اوراد مخصوص ثروت، شادی و طول عمر استفاده می شود. این سنگ را برای یافتن دوست جدید و کشف “گنج” همراه خود کنید.

ارتباط با چاکراها:

به باطن بینی و خودشناسی کمک می کند و دید وسیعتری از دنیا به شخص می دهد. تنش، تب و اختلالات پوستی را تسکین می دهد و باعث رونق در محصول می شود.

عقیق سبز با چاکرای آناهاتا ( چاکرای قلب ) ارتباط دارد و بسیار تاثیر خوبی بر روی آن دارد .

منبع : DANAGEM