( هرگونه کپی برداری از این مطلب بدون ذکر نام DANAGEM حرام و ممنوع است  )

مرجان

ویژگیهای کلی

زمانی تصور می شد که مرجان گیاه است و باغچه دریا نامیده می شد. مصریان باستان تکه های مرجان را درون گور می گذاشتند تا جسد را از شر ارواح شیطانی محفوظ نگه دارد. چون معتقد بودند هر تکه از مرجان، قطره ای از خون مقدس را در خود دارد. طبق اساطیر یونان، وقتی پرسئوس، سر “گورگون مدوسا” را برید، چند قطره خون آن درون دریا افتاد و به صورت مرجان متبلور شد.

نوشته هایی که از هزاران سال پیش به جای مانده، تأیید می کند که مرجان در ساخت اشیای زینتی و نیز جواهر سازی استفاده شده است.

در افسانه های باستان آمده است که زمانی مردم بر این باور بودند که مریخ به دلیل رنگ و شیارهای موجود در سطحش، از مرجان قرمز ساخته شده است.

مرجان نماد شادی و خوشبختی است و دارنده اش را قادر می سازد تا از زندگی لذت ببرد.

مشخصات علمی

درجه سختی مرجان 3 و ساختار کریستالی آن، سه گوش است.

مرجان از بقایای اسکلت جانوران دریایی که “پلیپ های مرجانی[5]” نامیده می شوند، ساخته شده است. این موجودات کوچک بصورت کلونی زندگی می کنند، ساختاری شاخه شاخه می سازند و سرانجام تپه ها و جزیره های مرجانی تشکیل می دهند. موجودات زنده طراحی ویژه این ساختارهای شاخه شاخه را بوجود آورده اند که گاه نواردار و گاه چوب مانند است.

اغلب مرجانها که به رنگهای قرمز، صورتی، سفید و آبی دیده می شوند، از کربنات کلسیم ساخته شده اند اما مرجانهای سیاه و طلایی از ماده ای به نام “کونچیولین ساخته شده اند.

مرجان قرمز با ارزشترین مرجان است که هزاران سال است که در جواهر سازی استفاده می شود. هر چند در ابتدا مات است اما با یکبار صیقل دادن، می درخشد اما به گرما و اسید حساس است و در اثر گذشت زمان رنگ می بازد.

ویژگیهای خاص

از آنجا که مرجان منشأ آلی دارد، می تواند دوباره با طبیعت و شگفتیهای آن ارتباط برقرار کند. سرخپوستان مرجان قرمز را یکی از چهار عنصر اصلی میدانستند چرا که طبق عقاید هوپی و زونی[7] جاده زندگی از چهار عنصر مرجان، جت[8]، آبالون[9] و فیروزه ساخته شده است. مرجان هیجانات را آرام می کند و آرامش می بخشد. همچنین شهود، تخیل و تصویر سازی را تقویت می بخشد و به شما کمک می کند تا عرفان را درک کرده و به کار بندید. ارتباط با ارواح دوران باستان را فراهم کرده و انتقال دانش را تسریع می کند.

ویژگیهای شفادهی

مرجان در بیشتر فرهنگها، نماد نیروی زندگی و خون است. مرجان قرمز تیره برای گرما بخشیدن و بالا بردن جریان خون استفاده می شود. مرجان صورتی رنگ، ضربان قلب را هماهنگ می کند. مرجان قرمز و سفید در شفادهی بیماریهای مغزی و کم خونی[10] مفید هستند. همچنین سیستم گردش خون و استخوانی بدن را تقویت کرده و برای ترمیم بافت نیز استفاده می شوند.

ویژگیهای جادوگری

انرژی: پذیرنده

عنصر: آب، آکاشا

الهه ها: آیزس، ونوس، مادر بزرگ

قدرت: شفادهی، تنظیم کننده، حاصلخیزی زمین، حفاظت، آرامش دهنده، خرد

مرجان در مراسم مذهبی و جادوگری تمامی فرهنگهای جزایر اقیانوس آرام نقش مهمی دارد. اما استفاده از آن در مراسم جادوگری به معنی قربانی کردن یک موجود زنده است. ماده آلی که با امواج دریا به ساحل آورده شده، به جایی صدمه نمی زند اما برداشت تجاری مرجان موضوع دیگری است و تصمیم با خود فرد است که آیا میخواهد از مرجان تجاری در جادوی گری استفاده کند یا خیر.

مرجان امروزه درجادوگری زیاد استفاده می شود. بعنوان حرز و حفاظت در برابر “چشم شیطان”، ارواح انتقام و کابوس استفاده می شود. همچنین از فرد در برابر تصادف، خشونت، زهر، سرقت، جن زدگی و نازایی محافظت می کند.

ارتباط با چاکرا

مرجان قرمز باید روی چاکرای اول یا ریشه ای، مرجان سیاه روی چاکرای سوم یا شبکه خورشیدی و مرجان صورتی روی چاکرای چهارم یا قلب استفاده شود.

منبع : DANAGEM