( هرگونه کپی برداری از این مطلب بدون ذکر نام DANAGEM حرام و ممنوع است  )

زمرد

رنگ سبز باشکوه زمرد به دلیل وجود کروم و وانادیوم است. زمرد بدون نقص بندرت پیدا می شود، بنابراین آن را روغن کاری می کنند تا نقایص آن دیده نشود. تراش دادن نیز یکی از روشهای بالا بردن کیفیت این سنگ است.

در اسطوره شناسی باستان می خوانیم که “مرکری” یکی از خدایان قدیم معروف به پیامبر، همواره در سفرها زمرد همراه داشته است. پس پربیراه نیست که زمرد را سنگ محافظ مسافران می خوانند.

یکی از حقایق عجیب در مورد زمرد اینست که اگر در معرض حرارت قرار گیرد، عرق می کند یا آب پس می دهد. در متون باستانی نیز به این ویژگی فوق العاده اشاره شده است.

مشخصات علمی

درجه سختی آن 7 تا 8 با ساختار کریستالی شش گوشه است.

زمرد از نظر شیمیایی، سیلیکات بریلیوم-آلومینیوم است که رنگ آن به دلیل وجود مقادیر کمی کروم در ترکیب آن است. این سنگ در عهد باستان ارزش بالایی داشته است و در مصر باستان که برای اولین بار از همین کشور استخراج شد، به عنوان زیور آلات استفاده می شده است.

نام صحیح زمرد، بریل است اما رنگهای مختلفی از بریل وجود دارد. بریل سبز، زمرد نامیده می شود. وقتی رنگ آبی به این سبز اضافه شود، آکوآمارین می شود. بریل صورتی، مورگانیت، بریل زرد “بریل طلایی” و بریل زرد-سبز “هلیودور نامیده می شود. بریل قرمز هم وجود دارد اما بسیار کمیاب است.

زمرد با سایه ای سبز رنگ، بسیار باارزشتر از الماس است. مرغوبترین زمرد در امریکای جنوبی در کلمبیا یافت می شود. مدت چهارصد سال است که از معادن این کشور، زمرد استخراج می شود. این جواهر تا پیش از ورود کریستف کلمب به مکزیک و پرو، بسیار محبوب بود و در طرحهای ظریفی تراش داده می شد.

زمردهای مرغوب از باارزشترین سنگهای جواهر هستند. هند، زیمبابوه و استرالیا معادن کوچکتر این سنگهای طبیعی هستند. زمرد مصنوعی نیز در آلمان، فرانسه و ایالات متحده ساخته می شود.

زمرد اورینتال گونه ای کورندوم شفاف است و ارتباطی با زمرد ندارد. اطلاعات بیشتر را در قسمت بریل بخوانید.

ویژگیهای خاص

زمرد سنگ عشق و خیال است و شادی، پاکی، غیب بینی، حافظه قوی و ایمان برای شخص به ارمغان می آورد. همچنین ارتباطات اجتماعی و صداقت را تقویت می کند.

زمرد سنگ مقدس الهه ونوس است و اینگونه تصور می شود که حافظ عشق است. زمان مدیدی است که سمبل امید است و عده زیادی آن را سنگ پیشگویی نیز می خوانند. تسکین دهنده ذهن ناآرام نیز هست و برای دارنده اش، منطق و خرد و حکمت می دهد. گفته می شود نیروی زمرد به هنگام بهار قویتر می شود.

در بسیاری از فرهنگها، زمرد سمبل باران حاصلخیز کننده و در مسیحیت نماد ایمان و امید است.

ویژگیهای شفادهی

معروف است که زمرد، قلب فیزیکی و عشق عاطفی را التیام می بخشد. اگر در انگشت سبابه دست چپ درمانگر باشد، می تواند کمردرد را بهبود بخشد به این ترتیب که بیمار روی شکم دراز بکشد و درمانگر انگشتر حاوی زمرد را در فاصله دو اینچی ستون فقرات بیمار نگه دارد و به آرامی دایره های کوچکی رسم کند.

سنگ پرقدرتی است که می تواند چشمها، قلب، سیستم ایمنی و عصبی را تقویت کند.

قدرت زمرد به هنگام ماه بدر بیشتر می شود. بعضی فرهنگها بر این باورند که زمرد می تواند هر گونه بیماری چشمی را مداوا کند به اینصورت که زمرد را به مدت یک شب در ظرفی محتوی آب قرار داده و روز بعد آن آب را روی چشم بپاشند.

سنگ هماهنگی، خرد و عشق است. اگر زمرد را به معشوق هدیه بدهید او به شما نزدیکتر می شود البته به شرطی که عشق شما خالص باشد. زمرد بین دو فرد پل می زند و با عشق مرتعش می شود و انرژی آزاد می کند.

ویژگیهای جادویی

انرژی: پذیرنده

عنصر: زمین

قدرتها: عشق، پول، قدرت ذهنی، حفاظت، طرد ارواح پلید، بینایی

خدایگان: دایانا، آرتمیس، ونوس

زمرد نیرو بخش جسم است و همه اعضای بدن را با هم هماهنگ می کند و هر کسی که در جستجوی حقیقت باشد را متعادل می کند. انرژیهای منفی را دفع کرده و دید معنوی را تقویت می کند. به پیشگویی آینده کمک می کند.

اگر می خواهید عشق را به زندگیتان بیاورید، زمردی تهیه کنید و آن را با تجسم جادویی خود شارژ کنید که اگر بهمراه یک شمع سبز باشد بهتر است. بعد از این مراسم، سنگ را در جایی نزدیک قلب خود همراه داشته باشید اما در جایی که دیگران نتوانند ببینند.

زمرد در مراسم و اوراد برای رونق بخشیدن به کسب و کار و شناساندن آن موسسه به عموم مردم، استفاده می شود. آنطور که جادوگران با تجربه می گویند، اگر زمرد با مس یا نقره همراه شود، نتایج بهتری حاصل می آید. زمردی که بر روی نقره اصل کار شود، تکه جواهری چشمگیر خواهد بود اما اگر روی فلز کار شود، شهود و الهامات و روان بینی دارنده اش را تقویت می کند.

ارتباط با چاکرا

زمرد با چاکرای چهارم یا قلب و عنصر هوا هماهنگ است و در تمام جنبه های زندگی شما تعادل ایجاد می کند.

منبع : DANAGEM