( هرگونه کپی برداری از این مطلب بدون ذکر نام DANAGEM حرام و ممنوع است  )

یاقوت سرخ ( یاقوت قرمز )

  • ( یاقوت از طریق همه  چاکراها، انرژی حیات بخشی به درون بدن می  فرستد همچنین برای چاکرای چهارم یا قلب نیز  بسیار مؤثر است )
  • سنگ یاقوت هزاران سال است که بزرگترین جایگاه  را در اسطوره ها، افسانه ها و فرهنگ عامیانه  کشورها دارد و سلاطین سراسر دنیا از آن بعنوان  طلسم و نظرقربانی استفاده می کردند.
  • یاقوت حسی از قدرت را  در شخص بوجود می آورد و اگر این قدرت به درستی  اداره نشود، ممکن است به خشم یا افکار  خودخواهانه بیانجامد.
  • به طور کلی یاقوت به سنگ جذب ثروت و تقویت  کننده انرژیهای جادوگری معروف است و هدیه  گرانقدری برای بودا و کریشنا به شمار می رفته  است.
  • هندوها معتقدند درخشش قرمز رنگ این سنگ از  آتشی درونی نشأت گرفته که هیچ انسانی قادر به  خاموش کردن آن نیست !
  • در افسانه ها آمده با نور آتش این سنگ میتوان  بزرگترین ترسها را از بین برد.
  • یاقوت سنگی فوق العاده ای برای وارد کردن شور  و هیجان به زندگی است
  • به تمرکز شما کمک کرده و شفافیت و خرد را به  زندگی شما می آورد.
  • یاقوت به شما کمک می کند تا به جای از این  شاخه به آن شاخه پریدن، سودمندترین راهها را  در زندگی انتخاب کنید
  • یاقوت سپر قدرتمندی در برابر نیات پلید می  سازد؛ اگر در مسئله ای حقوقی یا شخصی   گرفتاری شدیدی دارید این سنگ به شما کمک می  کند تا نتیجه خوبی بگیرید
  • خوابیدن با یاقوت باعث می شود خوابهایی با  تعبیر روشن ببینید و به خودآگاهتان اجازه می  دهد تا با ناخودآگاهتان همکاری کند تا بتوانید  شیاطین را دور کرده و شکستشان دهید.
  • دیدن یاقوت در خواب به معنی ورود شانس یا ثروت  به زندگی شماست
  • یاقوت از روزگاران قدیم برای پاکسازی خون از  سموم و حفاظت در برابر طاعون استفاده شده
  • در تحریک غده آدرنال، تقویت سیستم گردش خون و  مبارزه با عفونتهای داخلی مفید است.
  • این سنگ که تحت تأثیر مریخ است در مراسم  جادوگری برای افزایش انرژیهای ذاتی که در  دسترس جادوگران است، استفاده می شود و یا در  کنار شمع قرمزی قرار داده می شود تا وقتی  احساس تخلیه انرژی در فرد بوجود آمد، انرژی  بدهد. همچنین این سنگ گرمای بدن را افزایش می  دهد

ویژگیهای کلی یاقوت ( روبی )

سنگ جواهر یاقوت سرخ هزاران سال است که شاهوارترین جایگاه را در اسطوره ها، افسانه ها و فرهنگ عامیانه کشورها دارد و سلاطین سراسر دنیا از آن بعنوان طلسم و نظرقربانی استفاده می کردند. کاترین آراگون یاقوتی داشت که گفته می شود شب قبل از اعلام رسمی طلاق هنری هفتم از کاترین، رنگ آن تیره و کدر شده بود. شاه هنری پنجم به هنگام جنگ با فرانسه در سال 1415 در اگنیکورت[2]، در کلاه رزم خود روبی بلک پرنس[3] داشت. اما بعدها فهمید که آن سنگ صرفاً یک اسپاینل بوده است. به طور کلی یاقوت سرخ به سنگ جذب ثروت و تقویت کننده انرژیهای جادوگری معروف است و هدیه گرانقدری برای بودا و کریشنا به شمار می رفته است. هندوها معتقدند درخشش قرمز رنگ این سنگ از آتشی درونی نشأت گرفته که هیچ انسانی قادر به خاموش کردن آن نیست.

یاقوت سرخ نامی است که به کورندوم[4]، سنگ سیلیکات اکسید آلومینیوم قرمز، اطلاق می شود و از بهترین سنگ ها در صنعت جواهر سازی است. قرمزی رنگ این سنگ بسته به کروم و آهن موجود در آن، در طیف رنگ صورتی تا ارغوانی و قهوه ای دیده می شود.

قرارگیری کریستالهای آن در کنار هم باعث شکنندگی آن شده، با این حال سنگ سختی است و بعد از الماس در رتبه بعدی قرار دارد. در سال 1902 یک فرانسوی به نام آگوست ورنیل با استفاده از پودر اکسید آلومینیوم و مواد رنگی در مجاورت چراغ جوشکاری، یاقوت مصنوعی تولید کرد.

حتی امروزه این عضو خانواده کورندوم، دهها برابر با ارزشتر از الماسی با همان قیراط و شفافیت است. یاقوت سرخ کاملاً شفاف و بیشتر از پنج قیراط بسیار کمیابند و هر قیراط آن 250 هزار دلار در حراجی ها فروخته می شود.

مشخصات علمی

درجه سختی یاقوت سرخ  9 است و ساختار کریستالی سه گوش دارد.

کورندوم ها، سیلیکات اکسید آلومینیومی هستند که با کروم، آهن و تیتانیوم رنگ گرفته اند. یک کورندوم بی نقص، شفاف است؛ رنگ قرمز کریستالهای کورندوم که به دلیل وجود کروم، به رنگ صورتی تا قرمز مایل به گوجه ای هستند، تحت عنوان یاقوت سرخ طبقه بندی می شوند، دیگر انواع آن که شامل صورتی، آبی، سبز و غیره می باشد به نام سفایر[5] خوانده می شوند. عمده فروشان سنگ جواهر گاهی بر سر این نکته که سنگ یاقوت سرخ از قسمت صورتی آن تراش داده شود یا از سمت ارغوانی آن، بحث دارند؛ چرا که همه یاقوت سرخ را می پسندند.

یاقوت سرخ مصنوعی نیز وجود دارد و تشخیص آن از یاقوت سرخ طبیعی بسیار مشکل است و تنها یک فرد آموزش دیده می تواند با بررسی ساختار کریستالی آنها، تفاوتشان را تشخیص دهد، سایر خصوصیات این دو سنگ، مشابه همند. هنگام خرید یاقوت سرخ از فروشنده در باره اینکه این یاقوت سرخ طبیعی است یا مصنوعی، سؤال کنید.

یاقوت سرخ برمه بسیار معروف است اما این کریستالهای زیبا در همه جای دنیا یافت می شوند. بعضی معادن یاقوت سرخ در هند و سریلانکا با قدمت معادن برمه برابری می کند. شگفت انگیز است که امروزه نیز معادن جدیدی از این سنگ یافت می شود. در سال 1992 معدن جدیدی در ویتنام شمالی کشف شد که بعضی گونه های آن بسیار مشابه کریستالهای یاقوت سرخ برمه است و طبق نظر کارشناسان هر دو در شرایط مشابه زمین شناسی شکل گرفته اند.

در حدود صد میلیون سال پیش، توده عظیمی از ماگمای مذاب طی فرایند شکل گیری کوهها، به بستر سنگ آهکی دریاها هجوم آورد، گرمای حاصل از این فرایند باعث شد که کربنات کلسیم موجود در سنگ آهک به شکل کلسیت تبلور یابد، در حالیکه آلومینیوم و سیلیکات باقیمانده به شکل یاقوت سرخ و سفایر، اغلب به شکل شبکه سنگ مرمر تبلور یافتند. کریستالهای سه گوش بی نقص یاقوت سرخ در این نوع سنگ مرمرها یافت می شوند. رشته کوههای “پتکوی”[6] در این منطقه به طور کامل از این سنگهای تأثیر گرفته از گرمای ماگمای مذاب ساخته شده است.

کورندوم با کیفیتهای متفاوت در استرالیا، کنیا، تانزانیا، افغانستان، پاکستان و امریکای شمال یافت می شود. بعضی گونه ها در کارولینای شمالی از نظر شفافیت و رنگ با کریستالهای برمه برابری می کنند.

ویژگیهای خاص

یاقوت سرخ سنگ فوق العاده ای برای وارد کردن شور و هیجان به زندگی است، به تمرکز شما کمک کرده و شفافیت و خرد را به زندگی شما می آورد. به شما کمک می کند تا به جای از این شاخه به آن شاخه پریدن، سودمندترین راهها را در زندگی انتخاب کنید. همچنین شما را در رویارویی با نیروهای خودتخریبی که در گذشته فلجتان کرده بود، قدرتمند می سازد.

یاقوت سرخ سپر قدرتمندی در برابر نیات پلید می سازد؛ اگر در مسئله ای حقوقی یا شخصی از هر نوع گرفتار شدید این سنگ به شما کمک می کند تا نتیجه خوبی بگیرید.

قدما معتقد بودند یاقوت سرخ باغ شما را از طوفانهای سخت بهاری حفظ می کند و قرار دادن آن در چهار گوشه باغ ، از صدمه باد، باران و تگرگ در امان می دارد.

خوابیدن با یاقوت سرخ باعث می شود خوابهایی با تعبیر روشن ببینید و به خودآگاهتان اجازه می دهد تا با ناخودآگاهتان همکاری کند تا بتوانید شیاطین را دور کرده و شکستشان دهید.

دیدن یاقوت سرخ در خواب به معنی ورود شانس یا ثروت به زندگی شماست.

ویژگیهای شفادهی

یاقوت سرخ از روزگاران قدیم برای پاکسازی خون از سموم و حفاظت در برابر طاعون استفاده شده، همچنین از قحطی جلوگیری می کند، در تحریک غده آدرنال، تقویت سیستم گردش خون و مبارزه با عفونتهای داخلی مفید است.

ویژگیهای جادوگری

انرژی: تصویری

عنصر: آتش

خدایگان: بودا، کریشنا

قدرت: ثروت، حفاظت، نیرو، شادی، ضد کابوس

کار با این سنگ حس محدودیت را از بین برده، شجاعت، اقدامات عام المنفعه، شادی و بسیاری از ویژگیهای رهبری را تقویت می کند. همچنین هنگامی که مسئولیت عده ای را بعهده دارید، این سنگ باعث می شود خشمتان کاهش یابد.

یاقوت سرخ حسی از قدرت را در شخص بوجود می آورد و اگر این قدرت به درستی اداره نشود، ممکن است به خشم یا افکار خودخواهانه بیانجامد.

این سنگ که تحت تأثیر مریخ است در مراسم جادوگری برای افزایش انرژیهای ذاتی که در دسترس جادوگران است، استفاده می شود و یا در کنار شمع قرمزی قرار داده می شود تا وقتی احساس تخلیه انرژی در فرد بوجود آمد، انرژی بدهد. همچنین این سنگ گرمای بدن را افزایش می دهد.

ارتباط با چاکرا

مدیتیشن با یاقوت سرخ، چاکرای اول یا ریشه ای را فعال کرده و از طریق همه چاکراها، انرژی حیات بخشی به درون بدن می فرستد. در افسانه ها آمده با نور آتش این سنگ میتوان بزرگترین ترسها را از بین برد. همچنین برای چاکرای چهارم یا قلب نیز بسیار مؤثر است.

منبع : DANAGEM