topbar
منو
فیلتر شهر انتخاب مکان فیلتر شهر
مکان را جهت فیلتر محصولات انتخاب کنید

آبالون (Abalone)

بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

آبالون (Abalone)

( هرگونه کپی برداری از این مطلب بدون ذکر نام DANAGEM حرام و ممنوع است  )

آبالون
ویژگی های کلی
سنگ پایداری بهبود یافته
اغلب نام های آبالون و صدف مروارید برای اکثر مردم قابل جابجایی اند. اما دقیقا مثل آمونیت و آمولیت که یکی هستند و در عین حال کاملا دو چیز متفاوت هستن؛ آبالون و صدف هم همین شرایط را دارند.
آبالون یک پوسته زیبا است که بازی های رنگی زیبایی از آبی روشن، سیاه، قهوه ای و فیروزه ای را درسطحی جلا خورده به نمایش می گذارد که بعضی می گویند شبیه رنگین کمانی تیره از رنگ ها است. پوسته آبالون خانه و یا اسکلت خارجی موجودات دریایی است و آنها وسیله ای خارق العاده برای پیدا کردن صدف هستند.
صدف مروارید به طور کلی لایه ای از خطوط رنگی روشن در داخل پوسته ی نرم تنان است که یک لایه محافظتی را به وجود می آورد. بعضی افراد آن را با نام “ناکر (مروارید)”می شناسند این لایه براق قسمت داخلی پوسته را تشکیل می دهد.
صدف های مروارید و آبالون به عنوان منبع اصلی صدف مروارید شناخته می شوند. در اینجا هر دوی انها به عنوان یک سنگ قیمتی اصلی معرفی می شوند چرا که هر دو دارای ویژگی های مشابه ای می باشند؛ درست همانند آمونیت و آمولیت؛ با تفاوت های بسیار جزئی.

در حالیکه بسیاری از مواد معدنی سنگ قیمتی محسوب می شوند، موادی نیز وجود دارند که تزریق شده ، پر می شوند، یا بخشی از انها با مواد ارگانیک جایگزین می شود؛ همانند ارگانیزم های طبیعی که تبدیل به ماده معدنی شدند و سپس استفاده شده و برای همیشه به عنوان سنگ قیمتی در نظر گرفته شدند.
مواد ارگانیکی که به عنوان سنگ قیمتی شناخته میشوند شامل این موارد که در پیش رو می آید هستند ولی تنها محدود به همین موارد نمی باشند. کهربا، استخوان، مرجان، عاج، مروارید، صدف، آبالون و نیز شهاب سنگ هایی مثل مولداویته.
مواد ارگانیکی با معدنی کردن تبدیل به سنگ قیمتی شدند شامل: استخوان دینو ( جواهر استخوانی) ، چوب پتریفای شده(تبدیل به سنگ شده)، فسیل هایی مانند آمولیت و آمونیت؛ در طی فرایند معدنی شدن ساختار ارگانیک محافظت می شود بنا براین یک متریال ارگانیک و ازین رو یک جواهر ارگانیک باقی می ماند.
ویژگی های علمی سنگ قیمتی
درجه سختی 2.5 تا 3 در دستگاه مهس با ساختارهای بلوری گوناگون
آبالون همانند تمام پوسته های دیگر در دریاها و اقیانوس های تمام جهان یافت می شود، و عموما به عنوان خانه ی جانوران کوچک دریایی شناخته می شود. اگرچه پوسته ها در شکل های گوناگونی یافت می شوند ، آبالون بیشتر شبیه یک گوش پیچ خورده است ، به همراه سوراخ های کوچکی که به جانوارن دریایی اجازه نفس کشیدن می دهد.
ویژگی های متافیزیکی سنگ قیمتی
هر دوی سنگ های آبالون و صدف گفته می شود که قدرت های حسی را افزایش می دهند و تمام الهامات و پیشرفت های روانی را قوت می بخشند. این سنگ های قیمتی دوست داشتنی رویاپردازی را به صورتی مثبت و سالم ارتقا می بخشند.
آبالون با نام مستعار گوش دریایی که دارای شکل تخت و بیضی شکل و پر زرق و برق در داخل است توسط بومیان محلی شمال غربی آمریکا به عنوان یک وسیله طبیعی برای تطهیر، هدیه و عبادت استفاده می شده است. صدف های دریایی در بسیاری از بخش های جهان که فلزات کم یاب بودند به عنوان وسیله تبادلات مالی استفاده می شده است. این تصور وجود داشت که به عنوان هدیه ای از طرف دریا دارای ارزش بالایی است.
ویژگی های درمانی سنگ قیمتی
گفته می شود که آبالون در آرام کردن کسانی که به اصطلاح ” عصبانی” تصور می شوند بسیار موثر است، و نیز به سیستم عصبی، قلب و ستون فقرات کمک می رساند. به درمان شکست های کوچک در اسکلت بدن کمک می کند. همچنین در بهتر جذب کردن ویتامین های آ و دی می تواند یاری برساند. اغلب توسط ورزشکاران برای ساختن و محافظت از بافت های عضلانی استفاده می شود، همچنین گفته می شود که به هضم و پیشگیری از ضعف و لاغری کمک میکند.
صدف برای درمان بسیار از بیماری های پوستی ، جوش ویا آلرژی مفید شناخته می شود. گفته می شود که برای درمان ورم ، مسائل باروری، بارداری و بدنیا آوردن کودک بسیار مفید است. گفته شده که گذاشتن آن بر روی شکم کودک تازه به دنیا آمده کمک میکند تا زندگی آینده اش تضمین شود.
هر دو سنگ قیمتی آبالون و صدف به طور کلی بسیار برای بدن شفا بخش شناخته می شوند.

ویژگی های جادویی سنگ قیمتی
تمام صدف های دریایی ارتباط عمیقی با تمام خدایان دریا و نیز رب النوع و به همین سبب آکاشا عنصر پنجم دارند. تمامی صدف ها در هزاره به عنوان تزیین وسیله و کارهای خاص استفاده شدند و به منظور احترام به خدایان پوشیده شدند.
صدفها وقتی در ارتباط با مسائل احساسی چه مربوط به گذشته و چه مر بوط به حال کمک میکنند بسیار مفید و با ارزش هستند. آبالون مخصوصا گفته می شود که برای پاکسازی و فراهم کردن یک جو پایدار توسط جمع کردن انرژی های اطراف شخص بسیار مفید است. به عنوان هدیه ای از دریا گفته می شود که باروری ذهن و بدن را افزایش می دهد و نیز دارای طلسمی است که شخص را از رویکرد ها و فعالیت های غیر دوستانه دیگران محافظت می کند.

منبع : DANAGEM

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

اولین دیدگاه را ثبت کنید

  1. دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  2. دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  3. از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
کالا هایی که دیده اید !
فیلتر بر اساس شهر محصول
دانا گوهر
فیلتر بر اساس شهر محصول
فیلتر بر اساس شهر محصول
تماس با ما
شما این محصولات را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
دانا گوهر